زیارت نامه حضرت معصومه سلام الله علیها + دانلود فایل صوتی زیارت + متن عربی و ترجمه فارسی

سیّده جلیله معظّمه حضرت فاطمه دختر موسى بن جعفر علیه السّلام که به حضرت معصومه علیها السّلام شهرت دارد و قبر شریفش در شهر مقدس قم، معروف و مشهور است و داراى بارگاه والا و ضریح متعدد و خدمه بسیار، و موقوفات زیادى مى باشد و روشنی چشم اهل قم و مأوى و پناهگاه عموم مردم است و هر سال جمیعتى فراوان از شهرهاى دور، بار سفر می بندند و رنج راه مى کشند، تا به درک فیوضات از زیارت آن معظمّه نایل گردند و فضیلت و جلالت آن حضرت از اخبار بسیار، استفاده مى شود . 

شیخ صدوق به سند حسن، [سندى در حد صحیح] از سعد بن سعد روایت کرده که از حضرت رضا علیه السّلام درباره فاطمه دختر موسى بن جعفر علیه السّلام سؤال کرد؟ حضرت فرمود : هر که او را زیارت کند، براى او بهشت است .و به سند معتبر دیگر ، از فرزند آن حضرت ، امام جواد علیه السّلام روایت شده که هرکه عمه مرا در قم زیارت کند ، بهشت براى اوست .علاّمه مجلسى رحمه اللّه از بعضى کتابهاى زیارات ، نقل کرده : علی بن ابراهیم ، از پدرش ، از سعد اشعرى قمى ، از حضرت رضا علیه السّلام روایت کرده که آن حضرت فرمود :اى سعد، از ما نزد شما قبرى هست، گفتم فدایت شوم قبر فاطمه، دختر امام موسى علیه السّلام را مى فرمایى ؟ فرمود :بلى مَنْ زَارَهَا عَارِفاً بِحَقِّهَا فَلَهُ الْجَنَّةُآرى هرکه او را زیارت کند، درحالیکه عارف به حقش باشد، بهشت براى اوستچون به نزد قبر آن حضرت برسى، بالاى سر، رو به قبله بایست، و سى وچهار مرتبه اللّه اکبر و سى وسه مرتبه سبحان اللّه و سى وسه مرتبه الحمد للّه بگو، آنگاه بخوان :

 

متن عربی زیارت نامه حضرت معصومه (س)

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

السَّلامُ عَلَى آدَمَ صِفْوَةِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَى نُوحٍ نَبِیِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَى إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَى مُوسَى کَلِیمِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَى عِیسَى رُوحِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا خَیْرَ خَلْقِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا صَفِیَّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِ اللَّهِ خَاتَمَ النَّبِیِّینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیَّ بْنَ أَبِی طَالِبٍ وَصِیَّ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ سَیِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکُمَا یَا سِبْطَیْ نَبِیِّ الرَّحْمَةِ وَ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَ الْعَابِدِینَ وَ قُرَّةَ عَیْنِ النَّاظِرِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ بَاقِرَ الْعِلْمِ بَعْدَ النَّبِیِّ ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ الصَّادِقَ الْبَارَّ الْأَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ الطَّاهِرَ الطُّهْرَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى السَّلامُ عَلَیْکَ یَا مُحَمَّدَ بْنَ عَلِیٍّ التَّقِیَّ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ النَّقِیَّ النَّاصِحَ الْأَمِینَ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ السَّلامُ عَلَى الْوَصِیِّ مِنْ بَعْدِهِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى نُورِکَ وَ سِرَاجِکَ وَ وَلِیِّ وَلِیِّکَ وَ وَصِیِّ وَصِیِّکَ وَ حُجَّتِکَ عَلَى خَلْقِکَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ فَاطِمَةَ وَ خَدِیجَةَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ وَلِیِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا أُخْتَ وَلِیِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا عَمَّةَ وَلِیِّ اللَّهِ السَّلامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ ، السَّلامُ عَلَیْکِ عَرَّفَ اللَّهُ بَیْنَنَا وَ بَیْنَکُمْ فِی الْجَنَّةِ وَ حَشَرَنَا فِی زُمْرَتِکُمْ وَ أَوْرَدَنَا حَوْضَ نَبِیِّکُمْ وَ سَقَانَا بِکَأْسِ جَدِّکُمْ مِنْ یَدِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ أَسْأَلُ اللَّهَ أَنْ یُرِیَنَا فِیکُمُ السُّرُورَ وَ الْفَرَجَ وَ أَنْ یَجْمَعَنَا وَ إِیَّاکُمْ فِی زُمْرَةِ جَدِّکُمْ مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ وَ أَنْ لَا یَسْلُبَنَا مَعْرِفَتَکُمْ إِنَّهُ وَلِیٌّ قَدِیرٌ أَتَقَرَّبُ إِلَى اللَّهِ بِحُبِّکُمْ وَ الْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ وَ التَّسْلِیمِ إِلَى اللَّهِ رَاضِیاً بِهِ غَیْرَ مُنْکِرٍ وَ لَا مُسْتَکْبِرٍ وَ عَلَى یَقِینِ مَا أَتَى بِهِ مُحَمَّدٌ وَ بِهِ رَاضٍ نَطْلُبُ بِذَلِکَ وَجْهَکَ یَا سَیِّدِی اللَّهُمَّ وَ رِضَاکَ وَ الدَّارَ الْآخِرَةِ یَا فَاطِمَةُ اشْفَعِی لِی فِی الْجَنَّةِ فَإِنَّ لَکِ عِنْدَ اللَّهِ شَأْناً مِنَ الشَّأْنِ اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُکَ أَنْ تَخْتِمَ لِی بِالسَّعَادَةِ فَلا تَسْلُبْ مِنِّی مَا أَنَا فِیهِ وَ لَا حَوْلَ وَ لا قُوَّةَ إِلا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ اللَّهُمَّ اسْتَجِبْ لَنَا وَ تَقَبَّلْهُ بِکَرَمِکَ وَ عِزَّتِکَ وَ بِرَحْمَتِکَ وَ عَافِیَتِکَ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ أَجْمَعِینَ وَ سَلَّمَ تَسْلِیماً یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ

متن ترجمه و معنی فارسی زیارت نامه حضرت معصومه (س)

به نام خداوند بخشنده ی مهربان

سلام می‏کنم به آدم: بنده ناب و برگزیده خدا سلام می‏کنم به نوح : پیام ‏آور خدا سلام می‏کنم به ابراهیم : دوست خوب خدا سلام می‏کنم به موسی : دمساز خدا سلام می‏کنم به عیسی: روح خدا! سلام می‏کنم به تو؛ ای فرستاده خدا ای بهترین آفریده خدا ای بنده ناب و برگزیده خدا ای محمّد ، زاده عبداللّه‏ ای واپسین پیام‏آور! سلام می‏کنم به تو؛ ای پیشوای مؤمنان ای علی، زاده ابوطالب ای عهده ‏دار عهد امامت از سوی پیامبر خدا سلام می‏کنم به تو؛ ای فاطمه ای سالار زنان جهان سلام می‏کنم به شما دو تن؛ ای فرزندزادگان پیام‏آور مِهر ای مهتران جوانان بهشتی سلام می‏کنم به تو؛ ای علی، زاده حسین ای بزرگِ پرستندگان ای خُنُکای دیده بینایان سلام می‏کنم به تو؛ ای محمّد، زاده علی ای شکافنده ژرفای دانش ـ از پس پیامبر ـ سلام می‏کنم به تو؛ ای جعفر، زاده محمد ای راستی پیشه؛ ای نیک رفتار؛ ای درست کردار سلام می‏کنم به تو؛ ای موسی، زاده جعفر ای همه پاکی؛ ای پاکِ پاک سلام می‏کنم به تو؛ ای علی، زاده موسی ای خرسند؛ ای مایه خرسندی سلام می‏کنم به تو؛ ای محمّد، زاده علی ای خویشتن‏دار سلام می‏کنم به تو؛ ای علی، زاده محمد ای از هر ناپاکی پیراسته؛ ای پندآموز؛ ای درست کردار سلام می‏کنم به تو؛ ای حسن، زاده علی و سلام می‏کنم به آن که از پیِ وی عهده ‏دار عهد امامت است خدایا! تو نیز سلام کن بر او که روشناییِ توست و چراغی که تو برافروخته‏ای و دوست «دوست تو» و عهده‏ دار عهد امامت از سوی آن که عهده ‏دار عهد تو بود و رهنمون تو برای آفریدگان. سلام می‏کنم به تو؛ ای دختر فرستاده خدا ای دختر فاطمه و خدیجه ای دختر پیشوای مؤمنان ای دختر حسن و حسین ای دختر سرپرست الهی امت ای خواهر سرپرست الهی امت ای عمه سرپرست الهی امت ای دختر موسی بن ‏جعفر و پیشکش تو باد مِهر و افزون‏ بخشیِ خداوند! سلام می‏کنم به تو؛ و امید می ‏ورزم که خدا ما و شما را در بهشت به هم بازشناساند و ما را در میانه شما برانگیزاند و در آن آبگیر که از آن پیام‏ آور شماست ، ما را بار دهد و به آن جام که از آن هموست ، ما را بنوشاند همان که جام‏گردانش علی باشد ، زاده ابوطالب و پیشکش همه شما باد ، هر چه سلام خداوند است! و نیاز خواه‏ام از خدا که شادمانی و گشایش را در میانه شما به ما بنمایاند و ما و شما را با نیایتان، محمد(ص)، یک جا گرد آورد و بهره آشنایی با شما را از ما باز نستاند و همانا خدا، سرپرستی است توانا. من به خدا نزدیکی می‏جویم با مِهر ورزیدنم به شما و با کناره جُستنم از دشمنان شما و با سرسپردنم به خداوند و به این شیوه بسی خرسندم بی‏ آنکه ناباوری به خویش راه دهم و بزرگی بفروشم و به آنچه محمّد ارمغان آورد، باور دارم و خشنودم. بزرگِ من، ای خدا! من، از این رهگذر، دیدار تو را می‏جویم و خرسندی‏ات را و سرای دیگر را. ای فاطمه! در بهشت، شفیع من باش که نزد خدا برای شفاعت، جایگاهی ویژه داری. خدایا! نیاخواه تواَم که زندگانی‏ام را به رستگاری پایان بخشی و این «حالِ خوش» را از من باز نستانی ـ که جز با دست آویختن به خدای بلندپایه بزرگ هیچ نیرو و توانی نیست ـ خدایا! ما را پاسخ فرما و نیاز ما بپذیر به بزرگواری و سرافرازی‏ات و به مِهر و بنده‏ نوازی‏ات! و سلام خدا بر محمّد باد و بر همه خاندان او سلامی سراسر مِهر و آفرین! ای مهرورزترینِ مهرورزان!

دانلود زیارت نامه صوتی حضرت معصومه (س)